یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

یا ابن الذاریات

الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ﴿۱۷۳﴾ ءال عمران

رایتل نظر مراجع معظم تقلید را نادیده گرفت!


 رایتل نظر مراجع معظم تقلید را نادیده گرفت!

به گزارش «قم‌نا»، تماس تصویری بین تلفن های همراه که از طریق یکی از اپراتورهای این وسیله ارتباطی برقرار می شد و ۸ ماه قبل به علت اعتراض و مخالفت شدید مراجع معظم تقلید و بزرگان نظام از سوی شورای عالی فضای مجازی قطع شده بود، از ابتدای این هفته در قم و دیگر شهرهای کشور راه اندازی شده است.


تماس تصویری، از خدمات نسل سوم تلفن همراه است که تنها یکی از اپراتورهای تلفن همراه، در گذشته آن را ارائه می داد اما به علت نگرانی برخی در مورد موارد فرهنگی این نوع تماس، ۸ ماه قبل در سرتاسر کشور به دستور شورای عالی فضای مجازی قطع شده بود.

پس از قطع شدن تماس تصویری این اپراتور، قرار بر این شد تا پیوست فرهنگی این اپراتور، به شورای عالی فضای مجازی ارائه شود و سپس نسبت به برقراری این تماس، اقدام شود که ظاهرا اکنون این تماس برقرار شده است.

خبرنگار تسنیم در قم برای آزمایش وصل شدن تماس تصویری، اقدام به برقراری تماس در داخل قم و خارج از استان کرده است که در مناطق تحت پوشش این اپراتور، برقراری این تماس امکان از ابتدای این هفته، ممکن است.

نسل سوم «رایتل» در حالی در کشور راه اندازی می گردد که این اپراتور علاوه بر ارتباط صوتی، امکان ایجاد ارتباط تصویری را بین طرفین مکالمه فراهم می سازد. همچنین به واسطه این اپراتور، مشترکین می توانند انواع تصاویر و فیلم ها را برای همدیگر ارسال کنند.

راه اندازی این اپراتور مزایا و معایبی را به همراه دارد که از مزایای آن امکان دریافت تصاویر تلویزیونی بر روی گوشی های تلفن همراه، امکان دریافت کلیپ های تصویری بر روی گوشی تلفن همراه، برقراری تماس تصویری « به عنوان مثال با استفاده از این قابلیت، مادری که مدتهاست از فرزند خود دور است می تواند با او تماس تصویری برقرار کند.» می باشد.

یکی از تفاوت های این اپراتور با اپراتورهای قبلی، قابلیت تماس تصویری است که معایب عظیمی را در پی دارد. برخی از آن عبارتند از:

۱- توجه به اهمیت حریم بین زن و مرد نامحرم در اسلام، با آمدن این اپراتور تمام مرزها،حریم و درونی ها مفهوم خود را از دست می دهند و امکان تهدید نوامیس مسلمین به وجود می آید.

۲- این اپراتور، زمینه دسترسی به گناه را برای فاسدان هموار می نماید. علاوه بر این، وسیله وسوسه انگیزی برای به فساد کشیده شدن دختران و پسران می باشد.

۳- با توجه به امکان استفاده آسان از این وسیله برای ارتکاب گناه، نگرانی ها و استرس های پدران و مادران صد چندان می شود. همچنین این اپرتور باعث تشدید سوء ظن همسران به یکدیگر شده و در نتیجه منجر به سست شدن بنیان خانواده ها می گردد.

۴- از آنجا که برقراری تماس تصویری علاوه بر فرد مکالمه کننده، امکان رویت محیط و افراد دیگری که در اطراف فرد مکالمه کننده هستند وجود دارد جامعه زنان خصوصا زنان متدین احساس آرامش و امنیت نداشته و در هرجا که استفاده کننده از این اپراتور حضور داشته باشد باید با پوشش کامل باشند.

همچنین معایب قابلیت «ارسال فیلم» توسط این اپراتور عبارتند از:

۱- امکان ارسال فیلم های مستهجن و فاسد برای همه اقشار جامعه به وجود می آید.

۲- امکان ارسال فیلم به وسیله این اپراتور، بهترین موقعیت را برای فعالیت مخالفین فکری تشیع همچون وهابیت، مسیحیت، بهائیت و… فراهم می سازد. آنها که تا به حال راه نفوذ جدی ای غیر از ماهواره و اینترنت در کشور را نداشتند، با آمدن این اپراتور، راه را برای فعالیت های خود هموار دیده و قطعا کمر همت می بندند و تولیدات و فعالیت های خود را گسترش می دهند.

به همین منظور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه با بررسی تبعات راه اندازی و گسترش اپراتور نسل سوم "رایتل” و آسیب های بی توجهی به پیوست فرهنگی این اپراتور به سراغ جمعی از مراجع معظم تقلید حوزه های علمیه رفته و نظرات آنان را جویا شده اند که تصویر سوال مطرح شده و دست نوشته مراجع تقلید در ذیل می آید:


کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد